Opinii despre uniforme.

Din pacate, in Romania anului 2007, la 18 ani de la Revolutie, au reaparut PIONIERII si SOIMII PATRIEI, imbracati in uniforme. Nu exagerez deloc; elevii de gimnaziu sunt fortati sa poarte uniforme in care nu lipseste “traditionala” cravata de pionier. Comunismul nu a murit in Romania. Dimpotriva, se pare ca devine din ce in ce mai puternic, cu “fata umana” a eurocomunismului Uniunii. Uniformele scolare sunt expresia unei societati totalitare si inregimentate. In care, din pacate, traim. Si impotriva careia, voi protesta cat imi e in putere!
Iata cateva pareri ale unor oameni despre uniforme, preluate de pe: www.petitieonline.ro
Suntem inca in era comunista unde suntem obligati sa urman legile care sa dicteaza , daca un colegiu doreste sa fie evidentiat poate sa o faca si prin alte metode nu ca prima etapa schimbarea uniformelor (Afara e vopsit gardul si inauntru leopardul) , pot fi ecrusoane , sepci ,bentite , banderole sau mai mult camasa care o au si fetele si baietii …etc .Nu sunt deacord ca altii sa hotareasca cu ce sa se imbrace copii, urmarind telenovele.

Uniforma este o prostie. Daca se murdareste, trebuie spalata si daca nu se usuca, a doua zi ce face copilul la scoala? Este luat la rost de profesori ca nu are uniforma. Vara este prea cald sa fie purtate, iar iarna prea frig. Ar trebui scoase! Nici ca la discoteca, dar nici in comunismul asta. Toti au drepturi egale si toti sunt egali, dar asta nu inseamna ca trebuie sa se imbrace la fel! FARA uniforme!

Fara UNIFORME !! Ne sta foarte bine cu hainele de acasa!

Uniforma mi se pare o porcarie totala…cand am fost in generala la alta scoala timp de 4 ani trebea sa purtam uniforma…era sa fiu exmatriculat pt simplul fapt ca am avut ora de sport…si in timp ce ma duceam spre clasa dupa ce am terminat ora, sa ma schimb m`am intalnit cu profu de isto care ii directori adjunct…si care mi`a facut scandal toata pauza si m`a dus si la directiune doar pt simplul fapt ca in acea pauza nu aveam uniforma pe mine….si ii foarte jenant sa porti uniforma…vara mori de cald cu ele…si numa cand te gandesti ca in fiecare zi trebuie sa porti aceleasi haine iti vine sa te urci pe pereti…deci mi se pare o aberatie totala fapul k trebuie sa purtam uniforma…ca cica “ne reprezentam” scoala…mda…

Am scapat anul acesta de grija uniformei pentru ca fiul meu a devenit student. Am dus o lupta continua cu aceasta ramasita culturala din epoca militarista care are ca resort real comoditatea intelectuala a unor profesori, parinti si chiar elevi. In regulamentul scolar se spune clar ca elevii se bucura de deplinatatea drepturilor constitutionale, ca atare dreptul la propria imagine nu poate fi ingradit decit prin modificarea constitutiei si nu este la altitudinea ministrilor, inspectorilor sau directorilor de scoala. Nici un cuvint din Regulamentul de Functionare al scolilor si liceelor nu da vreunui organism al acestora dreptul sa impuna tinuta vestimentara a elevilor. In rest motive ca securitatea elevilor sau “comoditatea” acestor uniforme sint basme bune de imbroboidit pe cei care gindesc cu creierul altora. Eu am intrebat mereu de ce trebuie sa aruncam intre 300 si 500 miloane lei vechi anual pe uniforme la nivelul unui liceu si sa ne tiganim in sedinta pe scoala pentru 30 de milioane necesare unui laborator ? [nota mea: De ce? Pai nu trebuie ca niste "baieti de baieti" sa se imbogateasca vanzand uniforme?!]

O imagine din trecut… Oare?! Daca va uitati pe strada mai atent, s-ar putea sa vedeti ceva asemanator: elevi cu cravata rosie de pionier!

Elevii vin la scoli imbracati in uniforme ca la puscarie pentru altfel sunt discriminati de profesori sau li se scade nota la purtare. Profesoarele vin in fuste scurte si cu bluze cu decolteu mare intocmai ca la o petrecere.De ce nu ar purta toata lumea uniforme? La servici,acasa,la scoala,liceu,etc? De ce sa obligi o persoana sa poarte ceva anume? Oamenii au murit si au dat jos comunismul in 1989 ca sa fim liberi, dar uniformele nu arata libertatea noastra. Inchipuiti-va o lume in care toti ar purta acelasi lucru.Ar fi oribil si foarte monoton.

Daca pana anul trecut eram obligati sa purtam uniforma (la alegerea noastra), anul acesta domnului director i-a venit ideea sa ne imbracam intr-o uniforma aleasa de el.Rezultatul:material prost,nu tine de cald sau de frig,se rup foarte usor.Nu zic sa venim la scoala imbracati in ultimul hal,dar cred ca avem dreptul sa venim decent imbracati (jeansi etc.).

8 Responses to Opinii despre uniforme.

  1. mihaela spune:

    Asa este…total o aberatie si cu uniformele astea,violenta,indisciplina si toate comportamentele necivilizate nu sunt din cauza uniformei…..in nici un caz daca porti uniforma,nu te vei mai bate cu colegul de banca,nu vei mai face glume pe seama profului de mate(sau orice alt profesor),nu vei fi mai atent la ore!!!M-ai faceti-va meseria dragi profesori,ca sa nu se mai ia bacul cu mita…nu mai gasiti nod in papura elevilor…ca din cauza voatra vi se urca in cap…mai puneti mana pe o carte didactica…si apoi mai vorbim!!Defapt ce sa ceri..cand si Domnul Ministru este semi analfabel…

  2. iulia spune:

    nu exista nici o legatura intre uniforme si comunism. uniforme au existat si exista si in societati capitaliste. e ca si cum am spune: in timpul comunistilor ne duceau la munca campului si eram fortati sa reciclam, acum nu vom mai face chestia asta, chit ca poate un pic de spirit civic n-ar strica la nimeni. pe vremuri ne indoctrinau cu muzica populara si lozinci patriotice, acum vom fii cool si ne vom renega trecutul si traditiile, pentru ca nu-i asa… suntem o natiune de r***t si trebuie sa ne fie rusine de noi. nu spun ca nu avem multe defecte ca popor, dar am putea sa vedem si lucrurile pozitive nu doar pe cele negative. dupa revolutie am renegat tot ce tinea de perioada comunista, intr-o incercare disperata de a sterge orice urma a acelor ani de trista amintire. am imbratisat apoi o libertate prost inteleasa, care nu are nici o legatura cu democratia, ci mai degraba cu o anarhie totala…

  3. Laocoon spune:

    Exista o legatura intre comunism si uniforme. Comunismul si toate sistemele totalitare vor sa uniformizeze oamenii; sa distruga diferentele individuale. Sigur, in unele locuri, uniformele sunt necesare – politie, armata, personal feroviar. Dar nu pot fi de acord cu uniformele in scoli! Scolile au ajuns adevarate puscarii : cu gardieni, cu garduri inalte, cu camere video peste tot! Si daca macar s-ar face carte, dar in aceiasi masura in care elevii sunt tratati tot mai mult ca puscariasii, nivelul de predare scade! Uniformizarea din epoca noastra “democratica” tinde sa o intreaca pe cea din epoca “de trista amintire”! Nu exista libertate in societatea romaneasca, dimpotriva: pe zi ce trece, Romania devine un stat politienesc tot mai dur.

  4. Mirela spune:

    Inteleg foarte bine oful fiecarui român care a trait pe timpul comunistilor, sa nu mai auda de uniforma. Dar in acelasi timp sint de acord cu incercarile de a re-activa uniforma in scoli. Pur si simplu pentru faptul ca intr-o scoala ceea ce ar trebui scos in evidenta nu este “ce tzoala noua mi-am luat” (sau “ce si-au permis parintii mei sa-mi ia”) ci “ce invat”.

    Si in alte tari (Anglia, Elvetia, Japonia, Brazilia, Mexico…) se poarta uniforme in scoli, fara sa fie tari comuniste sau regime totalitare.

    Uniforma intareste sentimentul elevului de colectiv. Elevi in uniforme nu se pot “da mari” fata de colegii ai caror parinti au mai putini bani.

    Dar: o uniforma scolara nu trebuie sa fie scumpa si trebuie sa ofere posibilitatea de variatie – pentru cazul ca se murdareste si nu se usuca pina a doua zi, pentru a fi acceptata de elevi, pentru ca elevii sa nu se plictiseasca cu ea si sa se simta bine.

    In Germania exista o initiativa “imbracaminte scolara” (in loc de “uniforma scolara”) http://www.schulkleidung.com Daca va uitati la punctul “Kollektion”, veti vedea ce idei prezinta aceasta initiativa (T-Shirt, Polo, bluza, camasa, sweat, ba chiar si rochie, basca, geanta – toate intr-un stil similar, aceleasi culor, dar nu toate *la fel*).

    Mie mi se pare o idee foarte buna si m-as bucura ca uniforma sa fie privita obiectiv, fara vechea ura pentru regimul comunist care ne facea sa o purtam pe vremuri.

  5. Laocoon spune:

    E frumos sa discutam la nivel teoretic, dar trebuie sa tinem cont de situatia din Romania. Nici eu nu sunt de acord ca elevii sa vina imbracati “ca la discoteca”, dar pentru numele lui Dumnezeu, de ce nu ar putea veni imbracati in haine decente?! Care e problema? Eu am prins un pic si din perioada comunista (am fost pionier) dar apoi am scapat de uniforma. Si m-am simtit mult mai bine. Eu si colegii mei veneam imbracati cu bun simt – si daca ar fi venit, sa zicem, o fata, in fusta scurta… era trimisa pe loc acasa.

    Dar cum ziceam, traim in Romania. Si in jurul ministerului educatiei se invart tot felul de smecheri. Unii dintre acesti smecheri au firme de uniforme… Va dati seama cati bani se scot de pe urma asta? Oricum ne-am ascunde dupa cuvinte (colectivism in loc de comunism), e vorba de acelasi lucru: egalizarea fortata a elevilor! Cu asta nu pot fi de acord, indiferent daca ar exista sau nu “vechea ura fata de comunism”. Dimpotriva, faptul ca am avut parte de experienta comunista, ar trebui sa ne invete anumite lectii… dar din cate vad, memoria colectiva a oamenilor este foarte scurta. Si ne indreptam in pas voios spre un nou regim (euro)comunist!

    PS: Nu stiu de unde ai auzit cum se imbraca elevii in Germania, dar eu am un prieten care e profesor in Osnabruck. Si mi-a povestit cum vin elevii la scoala! De exemplu, era unul cu fata machiata; altul imbracat ca un hippie (si cam nespalat); de cercei in buze, in urechi… etc. nici nu mai zic. Dar el nici nu are voie sa le atraga atentia – fiindca ar putea fi acuzat de “discriminare”.

  6. diana spune:

    uniforma este o prostie si profu de engle la fel …….ce “referat despre uniforma in engleasaaaaaa”…….doamneee

  7. axell spune:

    ..in Romania actuala este capitalism salbatic..nicidecum comunism. Oamenii vorbesc prea multe aberatii referitoare la acest sistem.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

